Twitter-strategi

På denne side findes gruppens samlede tweets i perioden for projektets levetid. Oversigterne viser antal tweets fra den enkelte bruger samt brugerens retweets:

Søren Svenstrups tweets
Thomas Jaspers tweets
Line Gjerlevs tweets
Kristoffer Veggerbys tweets

Strategi

Vi har selv brugt hashtagget #4periode, når vi har tweetet om projektet og delt indhold fra vores hjemmeside. Derudover har vi opfordret brugerne til også at anvende #4periode, når de brugte Twitter i forbindelse med SønderjyskE Ishockey.

Af en eller anden grund dukker alle tweets med hashtagget #4periode ikke op, når vi har søgt på forskellige søgemaskiner, heriblandt Twitters egen søgefunktion, topsy.com og snapbird.org. Derfor har vi ikke en samlet oversigt over alle tweets tagget med #4periode.

Vi ved dog, at adskillige brugere på Twitter har taget hashtagget til sig. Eksempelvis journalister, spillertruppen og fansene har brugt det, når de har tweetet om SønderjyskE Ishockey. Nogle af disse personer har ligeledes svaret på vores tweets eller retweetet, hvor de har brugt hashtagget. Også når folk har henvendt sig til os på Twitter, har de brugt #4periode.

Før projektet gik i gang havde vi en formodning om, at mange af SønderjyskE Ishockeys fans var aktive på Twitter. Det fandt vi hurtigt ud af, at de ikke var, ligesom det heller ikke var alle spillerne, der var på Twitter.
Derfor ændrede vi forholdvist hurtigt vores strategi for Twitter og lod fokus glide over på Facebook i stedet. Vi vurderede, at der ikke var nogen grund til, at vi spammede de fans, der var på Twitter, når vi også kunne nå dem på Facebook. Derfor endte vi ud med en stærkere indsats på Facebook end på Twitter.

Vi har alle i gruppen oplevet en relativ stor tilgang af følgere i løbet af dette projekt. Vi har således fået mellem 20-25 nye følgere, som, formoder vi, er kommet til, fordi vi har tweetet om ishockey og brugt hashtaggene #4periode og #isdk.

I den forbindelse skal det nævnes, at tre ud af gruppens fire medlemmer inden projektet havde mellem 20-60 følgere. Det bevidner om, at vores aktivitet på Twitter har givet pote. Alligevel vurderede vi altså, at der ikke var nok personer med tilknytning til og interesse for Sønderjyske Ishockey på Twitter i forhold til Facebook, til at det var det medie, vi skulle koncentrere os om.